کد خبر: 47671

فرزاد آشوبی:

پرسپولیس ناهماهنگ است نه بی‌انگیزه/ نباید بگذارند بشار برود

درخصوص بشار شنیده‌ام که قرار است بعد از فینال بازی‌های آسیایی از تیم جدا شده و راهی لیگ یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس شود. این موضوع باید خیلی زود توسط مدیران سرخ پیگیری شود و فکر می‌کنم اگر مدیران به او وعده‌ای داده‌اند باید روی تعهد خود بمانند و به هر ترتیب او را در پرسپولیس حفظ کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، فرزاد آشوبی،کارشناس فوتبال در روزنامه «فرهیختگان» نوشت: می‌خواهم صحبت خودم را در مورد پرسپولیس مدل جدید از اینجا آغاز کنم که جدایی بازیکنان یک تیم موفق ضربه محکمی بر پیکر این تیم وارد می‌کند و نمی‌توانیم نقش این بازیکنان ستاره را در موفقیت‌های یک تیم نادیده بگیریم. به‌خصوص اگر این بازیکنان به دفعات ثابت کرده باشند که حضورشان چقدر برای تیم شان مثمرثمر بوده است.

این اتفاق در پرسپولیس سال‌های گذشته رخ داده و بازیکنان این تیم با قهرمانی‌های پیاپی نشان داده‌اند که چقدر با کیفیت هستند و حالا با جدایی‌شان این تیم را وارد مرحله جدیدی از حیات خود کرده‌اند. این درست است که بعد از جدایی این نفرات، بازیکنان خوبی جذب تیم یحیی شده‌اند اما تجربه ثابت کرده که هماهنگی و ثبات می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در کیفیت یک تیم داشته باشد. به همین دلیل ما نمی‌توانیم از پرسپولیس توقع داشته باشیم که همان عملکرد چند ساله گذشته را داشته باشد و بر این باورم که پرسپولیس بعد از چند سال سلطنت در فوتبال ایران از آن عصر طلایی‌اش فاصله گرفته و شاید امسال شرایط متفاوتی برای رسیدن به قهرمانی را تجربه کند. فعلا می‌توانم به همین یک مورد اشاره کنم که قطعا آنها نمی‌توانند مثل سال‌های قبل خیلی راحت قهرمانی لیگ را از آن خودشان کنند و رسیدن به قهرمانی برای آنها به‌شدت سخت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

احساس من این است که اگر یحیی بخواهد پرسپولیس را روی ریل موفقیت قرار بدهد باید در حفظ و آماده نگه داشتن روحی و بدنی بازیکنان فعلی تلاش کنند و اجازه جدایی به نفرات حال حاضر تیم ندهد. به‌طور مثال بشار رسن که زمزمه‌هایی مبنی‌بر جدایی او از تیم شنیده می‌شود، یکی از بازیکنان تاثیرگذار و ستاره در پرسپولیس است که اگر صحبت‌ها درخصوص جدایی‌اش درست باشد قطعا پرسپولیس دچار مشکلات بیشتری می‌شود.

درخصوص او شنیده‌ام که قرار است بعد از فینال بازی‌های آسیایی از تیم جدا شده و راهی لیگ یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس شود. این موضوع باید خیلی زود توسط مدیران سرخ پیگیری شود و فکر می‌کنم اگر مدیران به او وعده‌ای داده‌اند باید روی تعهد خود بمانند و به هر ترتیب او را در پرسپولیس حفظ کنند. بشار از فصل گذشته فراتر از استانداردهای یک بازیکن آسیایی برای تیم سرخ بازی کرده و با پخته‌تر شدن می‌تواند عصای دست کادر فنی پرسپولیس باشد و عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به فصول گذشته از خود به معرض نمایش بگذارد. او از فصل گذشته جهش تاکتیکی خود را آغاز کرده و حالا زمان آن است که پرسپولیس بتواند حاصل زحماتی که برای این بازیکن کشیده را بچشد و با جدایی او تنها پرسپولیس است که ضرر می‌کند. حضور رسن در روزهای کم‌فروغی ستاره‌های سرخ می‌تواند برای پرسپولیس یک غنیمت به‌شمار بیاید.

درخصوص بی‌انگیزگی بشار یا هر بازیکنی در پرسپولیس باید بگویم که اصلا نمی‌دانم چه دلایلی برای مطرح کردن این صحبت‌ها وجود دارد؟ اگر منظور منتقدان این است که اگر یک تیم فینالیست آسیا شود و به صورت پیاپی قهرمان ۴ دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران شود، دچار بی‌انگیزگی می‌شود، کاملا با آن مخالف هستم و احساس می‌کنم افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند هیچ اطلاعی از روح ورزش و رقابت ندارند و نمی‌دانند که وقتی یک بازیکن وارد زمین مسابقه می‌شود چه حسی دارد. همین که یک تیم برای انجام یک مسابقه به زمین بازی می‌رود این یعنی ‌انگیزه وجود دارد و وقتی که یک بازیکن پیراهن تیم بزرگی مثل پرسپولیس را بر تن می‌کند، خواه ناخواه ‌انگیزه برایش ایجاد می‌شود. در کل من اصلا متوجه این استدلال نمی‌شوم و تنها می‌دانم که یک حرفی است که برخی از کارشناسان ما از روی عادت به آن اشاره می‌کنند و از نظر من این بحث ارزش مطرح کردن ندارد. طوری که من تیم یحیی را دیده‌ام باید با یک جمله آن را ترسیم کنم؛ پرسپولیس بیشتر از اینکه بی‌انگیزه باشد ناهماهنگ است!

مرتبط ها